GLENNA GOODACRE

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

Mare i filla, de Glenna Goodacre.

Aquí tenim a la parella asseguda en un altre banc.

L’atenta mirada de la filla escoltant la seva mare.

 

Glenna Maxey Goodacre (o simplement Glenna Goodacre) és una escultora de Lubbock, Texas, molt coneguda als Estats Units però molt menys fora del seu país.

Allí és tant reconeguda com que és qui va fer l’anvers de les monedes de dòlar sacagawea, una peça, això sí, de poc ús.

Goodacre va començar la seva carrera artística a Texas, es va graduar a la Universitat de Colorado i a més va estudiar a Nova York, a l’Art Sudents League.

Però encara que és coneguda principalment com escultora, en realitat és una artista multidisciplinar perquè va ser pintora i dibuixant durant molts anys fins que va decidir passar definitivament a l’escultura.

I com escultora va començar a treballar en tres dimensions realitzant diversos busts tant d’argila com de cera, és així com es va transformar de pintora en escultora.

En qualsevol cas, un tret característic de la seva obra, especialment l’escultòrica, és la gran cura que té per representar la figura humana. No és d’estranyar aquest fet doncs sempre ha preferit l’estil realista, clàssic i acadèmic que la defineix. Aquesta és una actitud mai no ha canviat en ella.

Les seves obres es troben en espais públics i privats, i en col.leccions primordialment nord-americanes; són escultures en bronze que representen expressions vivaces.

Es molt coneguda (al seu país) pel Memorial dedicat a les dones de Vietnam que es va instal.lar a Washington D.C. el 1993. Quatre anys després va ser seleccionada per realitzar un altre memorial, aquest a Filadèlfia, dedicat a Irlanda.

També ha deixat empremta a Simi Valley, Califòrnia, a la biblioteca i museu Reagan on va instal.lar un enorme retrat de l’expresident que se li va comandar.

També podem trobar la seva obra escampada en un munt de llocs públics a l’aire lliure. Es el cas de la doble escultura que encapçala aquesta ressenya, Mare i Filla, on dues figures de mida natural comparteixen el banc d’un parc. Son escultures molt humanes que fan en un lloc determinat allò que nosaltres també fem. La mare i la filla estant tenint una conversa, potser sobre el tema del llibre que la mare té a la mà esquerra. Es el que nosaltres mateixos farien en una situació similar. Finalment, les figures de Goodacre acaben per esdevenir gairebé en veïnes nostres.

El reconeixement que l’escultora ha tingut s’ha traduït en diversos premis i en que fins i tot se li hagi dedicat un carrer a Lubbock, cosa poc freqüent en artistes vius.

Aquí veiem a Glenna Goodacre al costat d’una de les seves escultures en una fotografia retrospectiva. Actualment l’artista ja té vuitanta anys i al 2016 va decidir retirar-se.

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: