RENATO D’AGOSTIN

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

Venècia. Del llibre The Beautiful Cliché.

Venècia. Del llibre The Beautiful Cliché.

Venècia. Del llibre The Beautiful Cliché.

Infinit.

Capadòcia.

Los Angeles.

Sèrie Harmonia del Caos.

Sèrie Metròpolis.

 

Del llibre Tokyo Untitled.

Del llibre Tokyo Untitled.

 

Tot i la seva joventut, és un fotògraf internacionalment reconegut. Parlem de l’italià Renato d’Agostin.

Va començar la seva carrera a Venècia el 2001. D’Agostin diu que en aquell moment per la majoria de la gent de la localitat, la fotografia era fer fotos de noces i turístiques, però a ell, la atmosfera de la ciutat li va alimentar la curiositat per capturar amb la càmera diverses situacions de la vida veneciana.

A patir d’aquí i a l’any següent, va a viatjar per capitals d’Europa occidental. Amb aquest viatge volia comprovar si la reinterpretació de la realitat era el que realment volia i podia fer. No li van quedar dubtes i va tenir clar que viatjar i fotografiar havia de ser la seva forma de vida, convertint la càmera en una extensió d’ell mateix.

Després d’un període a Milà es va mudar travessant l’oceà per instal.lar-se a Nova York i explorar la ciutat. En aquesta dinàmica metròpoli va tenir la oportunitat de conèixer el famós fotògraf Ralph Gibson (podeu consultar l’article que li vam dedicar fa un temps clicant aquí) de qui arribaria a ser el seu ajudant.

D’Agostin ha sabut crear un estil molt personal en el que trobem difuminats i descontextualitzacions que reflecteixen, en llenguatge fotogràfic, la seva percepció de l’espai que l’envolta, la relació entre l’arquitectura i la gent, obrint així una nova porta a la imaginació de l’espectador doncs no es tracta d’un calc de la realitat percebuda per l’ull humà.

Diu que no té una idea preconcebuda de com ha de prendre una imatge sinó que el que compta és com ell la veurà, què li suggerirà és el que marcarà com dispararà, perquè aquesta és la manera més natural de connexió amb el que l’envolta, així és com percep la realitat i la trasllada al seu propi llenguatge fotogràfic. En particular, quan pren imatges a les ciutats, tendeix a anar des de grans vistes fins als més petits detalls.

Veu les ciutats com entitats en les que els elements interactuen uns amb els altres; la influència de la vida de la ciutat en el fotògraf és evident en la seva obra que ha sigut presentada en galeries de renom de tot el món: Nova York, Tòquio, Paris, Venècia, Milà…

A més, la seva obra està present en les col.leccions del Center for Creative Photography (Tucson, Arizona), Maison Européenne de la Photographie (Paris) o FORMA, Centre Internacional de Fotografia de Milà.

Addicionalment, ja porta publicats tres llibres: Metròpolis, Tokyo Untitled i The Beautiful Cliché.

Ara que estem en període de vacances, potser alguns dels lectors de La Bellesa estiguin passant uns dies a Paris. Si és així i han quedat interessats per l’obra de Renato d’Agostin, sàpiguen que està celebrant una exposició a la Galerie Thierry Bigaignon de la capital francesa fins a final d’agost.

Després de tretze anys vivint i treballant a Nova York, Renato d’Agostin ha tornat a Itàlia muntant-se un estudio als afores de Venècia.

El seu web és https://www.renatodagostin.com/renato-d-agostin/home

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: