ANA REY I EL REALISME RELIGIÓS

 – O – O – O – O – O – O – O – O – O –

 

 

 

Encara que a primera vista resulta difícil de creure, aquesta dona que plora tan desconsoladament no és una dona, ni és la fotografia de ninguna actriu, és una estàtua.

En aquesta web hem parlat diverses vegades del realisme i fins i tot de l’hiperrealisme en l’art que des de fa uns  anys s’està desenvolupant cada vegada amb més força.

Avui tenim un exemple que és molt particular perquè afecta exclusivament a l’art vinculat amb la religió i l’artista és una gaditana, Ana Rey, que des de ben joveneta ha estat vinculada al món i costums entorn de la Setmana Santa. Va ser confraressa i actualment és germana de la Confraria de la Humilitat i Paciència de Cadis.

Com que sempre ha estat molt ficada en aquest món, quan era encara una adolescent ja va fer una oportació, la primera, a les confraries dissenyant la Capella de la Santíssima Trinitat.

No és d’estranyar doncs que donada la seva afició per l’art decidís cursar estudis a la Facultat de Belles Arts de Sevilla.

No obstant, pel que fa a la imatgeria que és on més està destacant, cal dir que és una autodidacta i que ha desenvolupat un estil absolutament propi, una mica allunyat de la clàssica imatgeria andalusa perquè es basa més en el retrat realista o hiperrealista al que abans ens referíem.

El cert és que amb seu personal estil aconsegueix captivar a aquells que contemplen les seves treballadíssimes obres.

Encara que com dèiem aquest és el camp en el que més destaca, també pot presumir de ser una exel.lent dibuixant i retratista. Precisament el domini que té d’aquestes disciplines li ha resultat molt útil per desenvolupar el seu estil aportant a les obres el realisme idealitzat que la caracteritza, donant així frescor a un camp una mica encotillat.

I no s’acaba aquí: la seva inquietud per conèixer altres branques de l’art la va portar a estudiar  restauració i conservació que també practica. Com es veu, és una artista molt completa, multidisciplinar.

En quant a la matèria prima que treballa per les obres d’imatgeria, és principalment la terracota i la fusta de cedre.

I aquests material els treballa amb tot detall fins a aconseguir que l’obra transmeti delicadesa i expressivitat dintre del seu to realista. El seu perfeccionisme l’ha portada a ser una de les imatgeres a més tenir en compte actualment, amb el plus afegit de que s’ha de valorar que es troba en un camp que tradicionalment només ha estat conreat per homes. De fet es podria dir que en l’actualitat continua sent l’excepció.

Tot i que la dedicació a l’escultura religiosa és gairebé exclusiva, Rey no ha abandonat la faceta de dibuixant i pintora, amb una predilecció especial pel dibuix en el que domina diverses tècniques, des de les tradicionals com el llapis i el carbonet, passant per l’aquarel.la, el pastel o els llapis policroms.

L’habilitat que té amb els pinzells i el color li han donat l’oportunitat de pintar diversos cartells i retrats, i de cara a les policromies de les escultures no cal dir que l’ajuden prescindint així de qualsevol tipus de pàtina.

Ana Rey el que més busca en les seves imatges és obtenir l’adequada expressió de la mirada perquè és com pot arribar a commoure a l’espectador.

I això és el que veiem en l’escultura de l’encapçalament, l’expressió aquesta Verge Dolorosa amb el ulls rogencs, desfeta en plors en veure el seu fill a la creu.

 

 

Ana Rey, artista realista que s’ha allunyat una mica de la clàssica imatgeria andalusa.

El seu web és http://www.anarey.es/

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: