GUSTAV KLIMT A IDEAL BARCELONA

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

El petó és una de les obres que es poden veure a l’exposició immersiva.

La mostra és un combinat entre art i audiovisual.

Un recorregut per l’obra i el món de Gustav Klimt.

Colors canviants i altres efectes digitals conformen -entre altres elements- una exposició diferent a totes.

La dissenyadora de roba Emilie Flöge i Gustav Klimt van ser companys sentimentals.

 

El Centre d’Arts Digitals Ideal es va estrenar fa uns mesos amb una exposició que, literalment, ens introduïa en les obres de Monet. Després va fer un homenatge a la fotografia analògica i als grans fotògrafs barcelonins del segle XX. Doncs Ideal Barcelona ha tornat a la càrrega amb la seva tercera macro exposició, aquesta vegada centrada en l’obra de Gustav Klimt, que com les dues anteriors, no deixa indiferent, en absolut.

Klimt és d’un dels artistes més reconeguts de tots els temps. Un pintor excepcional que va crear algunes de les obres més conegudes i valorades de la història de l’art. La seva estètica inconfusible és fonamental per entendre el pas de la pintura cap a la modernitat i l’ha convertit en un referent en la moda i l’estètica fins als nostres dies.

Aquesta superproducció ens convida a submergir-nos en la vibrant Viena del canvi de segle per viure en primera persona l’evolució de l’obra de Klimt i del seu món.

Així, se’ns ofereixen projeccions immersives de gran format amb més de 1.000 metres quadrats de pantalla, experiència amb ulleres de realitat virtual, espais expositius i eines interactives, que conformen una proposta cultural ambiciosa i espectacular per tots els públics i ens permet sentir-nos dins de les pintures i dels edificis que Klimt va decorar.

Com en les ocasions anteriors, la sala d’immersió és el gran reclam amb una producció de trenta-cinc minuts que es reprodueix en loop i ens mostra el vincle del pintor amb l’arquitectura i les intervencions que va fer a importants edificis austríacs, i fa un recorregut per les obres que formen part de la seva època daurada com El petó o L’arbre de la vida, entre moltes altres.

L’exposició és una barreja entre art i audiovisual que ens apropa a Klimt des de dos àrees temàtiques: el modernisme i el feminisme. A més, la mostra també fa un paral·lelisme entre artistes i activistes de la Viena del segle XIX-XX i la Barcelona de l’època.

Té molta importància en aquesta exposició el paper de les dones en l’obra de l’artista austríac: en una de les sales podem llegir la frase “No existeix ningun retrat meu. Solament m’interessen altres persones, en especial les dones”. Elles l’inspiren i gràcies a dones de l’alta burgesia vienesa es converteix en un dels retratistes millor pagats de l’època. A més, Klimt va viure amb la seva mare i dues germanes fins que va morir, mai no es va casar, però sí que va reconèixer fills il·legítims. Solament se li coneix una companya sentimental, Emilie Flöge, dissenyadora de roba que representa la nova dona moderna i a qui la mostra dedica un espai on es poden veure fotografies de la parella.

Però les dones apareixen també en altres espais on se’ns parla de l’activisme, l’activitat professional i l’aparença -amb vestuari cedit pel Museu Tèxtil de Terrassa- comparant importants dones de l’activisme i el feminisme austríaques i catalanes.

Com dèiem, una exposició que no deixa indiferent.

El web d’Ideal és https://idealbarcelona.com/

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: