HIRAM POWERS. ESPERANÇA, FE i CARITAT

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

Esperança.

Fe

Caritat.

 

Un dels escultors neoclàssic nord-americans amb més projecció internacional va ser Hiram Powers (1805 – 1873).

Nascut a Woodstock, quan tenia 14 anys es va mudar a Ohio on va fer estudis i després va obtenir feines que res tenien a veure amb l’arquitectura fins que als disset anys va treballar per Luman Watson, un fabricant de rellotges de fusta de Cincinnati que era el propietari d’una fàbrica on no solament es feien rellotges sinó també orgues. Allí, utilitzant la habilitat que havia aprés per modelar figures, Powers va arribar a ser un mestre en la construcció de l’instrument musical i es va convertir en el primer mecànic de la fàbrica.

Tres anys després, al 1826, va freqüentar l’estudi de Frederick Eckstein on se li va despertar la passió per l’escultura. Una vegada més la seva habilitat per modelar el va ajudar i va acabar obtenint el càrrec s’assistent general del Western Museum on també va exposar algunes de les seves primeres obres. Així, aquí va realitzar representacions d’escenes del poema de Dant, Infern, que van tenir molt d’èxit.

Tenint ja un nom, es va mudar a Itàlia el 1837 establint-se a Florència d’on ja no es bellugaria. Va guanyar molts diners fent busts però també es va dedicar a l’estatuària de mida natural, personatges idealitzats, alguns dels quals també va acabar representat en forma de bust.

Sobre els seus busts, aquí tenim un exemple per partida triple: Esperança, Fe i Caritat. L’encàrrec li va venir de Marshall Woods, un prominent home de Rhode Island que al 1852 va visitar l’estudi de l’escultor per demanar-li un parell d’obres. Powers no va tirar endavant l’encàrrec però catorze anys després, en un segon viatge a Florència, Woods li ho va tornar a demanar. Powers el va convèncer perquè li encarregués tres en lloc de dues i així va fer. Les tres figures tenen la mateixa expressió però amb diferents emocions canviant la direcció de cada mirada:

Esperança mira a un costat com un senyal d’anticipació, confiadament expectant, Fe aixeca al cap amb confiança amb un punt d’exaltació mística mentre que Caritat mira endavant en actitud contemplativa com si fos una prolongació d’allò que Fe havia adquirit. S’ha resumit dient que Esperança era el brot, Fe la flor i Caritat el fruit.

Les peces que veiem, dos, Esperança i Caritat pertanyen al Smithsonian American Art Museum de Washington mentre que Fe es troba al Brooklyn Museum de Nova York

 

Aquí veiem a Hiram Powers i també la seva signatura. Va ser el més internacional de tots els escultors neoclàssics nord-americans.

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: