LA DESAPARICIÓ DE STEPHANIE MAILER, DE JOËL DICKER

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

 

La nit del 30 de juliol de 1994, la tranquil.la població d’Orphea de la regió dels Hamptons (Nova York), assisteix a la gran obertura del festival de teatre. Però l’alcalde no arriba… Mentre tant, un home recorre els carrers buits buscant a la seva dona fins que troba el seu cadàver davant precisament de la casa de l’alcalde. I dins de la casa, es troba tota la família assassinada.

Jesse Rosenberg i Derek Scott, dos joves i brillants policies de Nova York resolen el cas. Però vint anys després, durant la cerimònia d’acomiadament de la policia a Rosenberg, la periodista Stephanie Mailer assegura que Dereck i Jesse es van equivocar d’assassí tot i que tenien la proba davant els seus ulls i afirma que posseeix informació clau.

Encara que Rosenberg no dóna crèdit a les paraules de Mailer, acaba dubtant i intenta posar-se en contacte amb ella però no ho pot fer perquè la periodista ha desaparegut.

Ha arribat la nova novel.la de Joël Dicker titulada La desaparició de Stephanie Mailer, obra en la que l’autor suís torna a construir una història on el passat, els secrets i les mentides son protagonistes, com també ho son alguns dels personatges que ha creat amb la capacitat que té per fer-los de manera que provoquin empatia.

Sobre els secrets i mentides que trufen l’obra i que ajuden a créixer l’interès del lector es poden citar uns exemples: una parella que va tenir Rosenberg amb la que alguna cosa no dita va succeir perquè ara ell està sol, també aquest policia va tenir un gran amic i company amb el que igualment va passar alguna cosa… son preguntes que van sorgint en aquest thriller que avança a un gran ritme sumant trames, personatges i sorpreses amb la finalitat de sacsejar el lector fins a portar-lo a un final inesperat.

Això fa que les més de sis-centes pàgines que té -la meitat de la primera versió que va escriure Dicker- resultin dinàmiques i entretingudes pels aficionats a les històries de misteris.

Té la història elements que cal tenir en compte més enllà d’una simple narració per entretenir. Per exemple, incideix en temes com la situació de la cultura i del periodisme en l’actualitat. I és que Dicker és crític amb la gent en general perquè considera que tracta sense el degut respecte la cultura.  Això ho reflecteix la trama on l’alcalde d’Orphea tracta d’organitzar un festival de música i cultura però a ningú sembla que li interessi prou doncs és a més una població on la gent ja pràcticament no llegeix ni el diari. Son fets com aquest els que preocupen Dicker que es pregunta on arribarem com societat.

Com ja s’ha apuntat, aquest és un llibre que agradarà especialment als amants dels misteris als qui hem de donar un consell: aquest és una obra per llegir-la amb regularitat perquè és bastant densa. Una lectura diària escassa o poc regular pot fer perdre el fil.

Com que la novel.la era esperada amb molt d’interès pels seguidors de Dicker que no s’han oblidat del seu anterior gran èxit La verdad sobre el caso Harry Quebert, no cal dir que tot que fa ben poc que el llibre s’ha posat a venda, ja és número 1 a les llibreries.

 

 

Joël Dicker va néixer a Ginebra el 1985. Després d’uns primers estudis fallits en Art Dramàtic, es va graduar en Dret per la Universitat de Ginebra.

La seva primera novel.la Los últimos días de nuestros padres va ser publicada el 2012, just el mateix any en el que també es va editar La verdad sobre el caso Harry Quebert, la publicació que el va portar al cim dels supervendes de mig món.

La desaparició de Stephanie Mailer és la seva quarta novel.la.

 

 

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: