LA HUMANITAT CONTRA EL MAL, DE GAETANO CELLINI.

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

Gaetano Cellini. La humanitat contra el mal.

Vista des de l’angle contrari.

L’obra desprèn tensió que queda reflectida en detalls con les mans.

Detall del cos tensionat.

 

Parlem d’un escultor, pintor i escriptor italià, Gaetano Cellini (1873 – 1937) encara que avui solament ens fixarem en la seva faceta escultòrica.

No va tenir una infantesa fàcil perquè la va passar en un orfenat, però tenia les idees clares i quan va tenir l’edat es va inscriure a l’Acadèmia de Belles Arts de Ravenna (ell era d’aquella ciutat) on va estudiar sota la direcció d’Alessandro Massarenti.

Temps després es traslladaria a Torí per treballar al taller de Pietro Canonica, escultor que ja ha merescut algun article al nostre bloc. Cellini s’acabaria instal.lant definitivament a la ciutat torinesa on es va guanyar un nom i fins i tot va treballar com professor de dibuix a l’Acadèmia Albertina.

I no va ser solament en aquest centre on va impartir classes perquè va ser nomenat acadèmic de San Luca.

Escultòricament, Cellini va tenir influències de Rodin (van ser coetanis, encara que el francès era més gran) i sobre tot de Miquel Àngel.

Un exemple de la seva bona escultura: l’obra titulada La humanitat contra el mal.

De fet, va ser una de les seves primeres escultures, una peça al.legòrica amb la que volia materialitzar una idea.

Es tracta d’una obra que desprèn gran intensitat. La tensió muscular és evident en aquest home que representa tots els homes i dones, que pretén de manera simbòlica deslliurar-se del mal.

Cellini va presentar el model en guix a la Expo de Milà del 1906 i es va emportar el prestigiós premi Fumagalli dell’Accademia di Brera.

A la base de l’escultura hi ha inscrit el títol de l’obra i fins i tot hi és també el seu significat: “Així extirparé, utilitzant dents i ungles, la pena eterna que em fereix el cor”.

Qui vulgui veure l’original de l’escultura haurà de viatjar fins a Roma doncs es troba exposada a la Galeria Nacional d’Art Modern de la capital italiana.

 

Cellini va deixar inscrita la seva signatura, l’any d’acabament de l’obra i el títol.

 

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: