PETRA, DE JAIME ROSALES

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

 

Bárbara Lennie és Petra. No sap qui és el seu pare i decideix investigar-ho.

Joan Botey és Jaume, un famós artista plàstic al que Petra arriba a través de la seva recerca.

Àlex Brendemühl és Lucas, fill de Jaume, amb qui Petra també entrarà en contacte.

Marisa Paredes és Marisa, esposa de Jaume i Mare de Lucas.

 

Petra no sap qui és el seu pare, li ho han amagat tota la vida. Quan la seva mare mor, inicia una recerca que la porta a Jaume, un cèlebre artista plàstic poderós i despietat. En el seu camí per conèixer la veritat, Petra també entra en contacte amb Lucas, fill de Jaume, i Marisa, esposa de Jaume i mare de Lucas. A partir d’aquest moment, la història d’aquests personatges es va barrejant amb una espiral de maldat, secrets familiars i violència que els porta a tots al límit.

Es interessant anar seguint l’estil del director Jaime Rosales perquè en cada una de les seves pel.lícules explora en el llenguatge cinematogràfic diferents tècniques formals; és evident que fa en cada film allò que li ve de gust sense preocupar-se massa per l’efecte que pugui tenir en el públic.

En aquesta cinta hi ha de tot: suïcidis, assassinats, ferides antigues, abusos, xantatges, passions al límit… encara que la violència és soterrada i Rosales no abusa dels primers plans per retratar emocions perquè la pel.lícula, malgrat tot, el que busca és la sobrietat.

El relat està estructurat en actes que no segueixen un ordre cronològic però alternen amb tot sentit el passat i el present de la tragèdia familiar que s’explica aconseguint que l’espectador no es faci un embolic tot i la falta de linealitat en el temps.

Les interpretacions son esplèndides. Des de la protagonista Barbara Lennie, fins a Marisa Paredes passant per Àlex Brendemühl o Carme Pla. Però mereix un comentari especial un debutant de setanta-set anys: Joan Botey. Encarna al dolent del film, un personatge gèlid, cruel, verinós, tirà i cínic, un artista molt cotitzat que solament veu en l’art un mitjà per enriquir-se. No li cal aixecar la veu ni alterar el gest per demostrar-nos que és un indesitjable. Doncs Botey, químic de carrera, agrònom de professió i propietari real de la masia on es desenvolupa una part de la història, el borda com si hagés interpretat tota la seva vida.

Sent Petra una nova exploració de Rosales de recursos cinematogràfics, té capacitat de calar en l’espectador oferint-nos un fulletó sobre el costat més pervers de la condició humana.

 

El director barceloní Jaime Rosales explora en les seves pel.lícules diferents llenguatges tècnics. Cada film és diferent formalment a l’anterior.

Aquí el veiem donant instruccions a Marisa Paredes durant el rodatge de Petra.

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: