SARA VAUGHAN. ANATOMIA D’UN ENGANY

– O – O – O – O – O – O – O – O – O –

 

 

 

La vida de Sophie Greenaway sembla perfecta fins que el seu marit- secretari d’estat del govern britànic i lleial amic del primer ministre- es jutjat per la violació d’una de les seves col.laboradores.

El marit és James Whitehouse, bon pare de família, home ben plantat i carismàtic. Per descomptat, Sophie està convençuda de la seva innocència i fa el possible per protegir la família de les mentides que amenacen amb separar-la.

En el costat oposat tenim a Kate Woodcroft, advocada criminalista de l’acusació, una professional experimentada que sap que solament es pot guanyar el cas a través d’una molt bona argumentació. A més, està segura que James és culpable.

Qui té la raó sobre James? Sophie o Kate? Es belluguen per alguna cosa més que per una impressió i experiència personals? Sophie és conscient de que la seva atractiva vida no és inviolable; ho ha sabut des que ella i James es van enamorar a Oxford i ha sigut testimoni de la facilitat amb la que una existència plaent es pot convertir en tragèdia. Li costa acceptar-ho, és clar, perquè és neta de baró i l’elitisme i la vida còmoda sempre l’han acompanyada, com també li passa a James, educat a Eton i després a Oxford, esportista de rem que allí estudiava per assolir allò que semblava reservat als seus.

Aquest és el tema que planteja l’escriptora britànica Sara Vaughan en la seva recent novel.la Anatomia d’un engany, obra que no va escriure com pugui semblar, esperonada per les presents reivindicacions que creixen cada dia, sinó que va aprofitar la seva experiència periodística -és reportera política- per crear una trama que barreja tribunals i altes esferes del món de la política en el Londres actual. De fet, la idea la va tenir el 2013 i va acabar el llibre l’any passat.

Per això la història està ambientada a la capital anglesa, allí es troba l’elit de la societat britànica, les sales del poder polític que l’escriptora barreja amb fragments del passat dels protagonistes quan de joves assistien als exclusius colleges d’Oxford.

Es evident que Vaughan no vol oferir solament un thriller psicològic creant una trama que juga amb la veritat i la mentida, sinó que planteja un escàndol que avui dia s’està posant desgraciadament massa de moda. I ho fa amb encert, sap plasmar que la veritat és una joguina fràgil que es pot malmetre davant un jurat si s’és prou hàbil. Per això ha escollit molt bé l’enfocament que ens ofereix cada part d’aquesta història perquè cada una de les dues dones, Sophie i Kate, han d’enfrontar-se a la mateixa situació però des de motivacions ben diferents i des d’una experiència anterior absolutament divergent. D’aquesta manera el lector va rebent la informació necessària per anar component el trencaclosques.

Els personatges estan ben construïts, especialment elles, encara que el perfil de James és també perfectament recognoscible. Capbussar-se en el seu passat ens ajuda a comprendre el present.

La novel.la és molt incisiva i plena de suspens i sap mostrar la tensió que hi ha entre la justícia i el privilegi. A més, inclou una sorpresa cap a la meitat del relat que afegeix més càrrega emocional a la història.

Absorbent trama que és una radiografia de l’abús de poder i de la manca d’igualtat d’oportunitats.

 

 

 

 

Sara Vaughan va estudiar literatura anglesa a la Universitat d’Oxford. No va començar a escriure ficció fins al quaranta anys però ja s’havia passat bona part de la seva vida escrivint perquè és llicenciada en periodisme i ha treballat  per diaris com The Times o The Guardian

El seu web és http://www.sarahvaughanauthor.com/

 

Deixa un comentari

Labellesa.cat és un blog cultural on podràs trobar informació de cultura catalana i internacional sobre cinema, dansa, teatre, fotografia, música, art i literatura entre d’altres. Estigues al dia de les darreres novetats i tendències culturals amb el nostre contingut original, dinàmic i fresc!

¿Vols estar al corrent de tots els esdeveniments culturals? Introdueix el teu mail aquí: